Przejdź do treści

Jak zmienić umowę według nowych przepisów?

Nowelizacja Prawa zamówień publicznych przyniesie znaczące zmiany w zasadach zmian umów o udzielenie zamówienia publicznego, co wynika z konieczności implementacji art. 72 dyrektywy 2014/24/UE. Przypomnijmy, że jedynym przepisem, który dotyczył zasad zmian umów, jest art. 144 ust. 1 Prawo zamówień publicznych, który brzmi: Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. Nowa treść art. 144 Prawa zamówień publicznych jest znacznie bardziej rozbudowana, przy czym co do zasady nadal zakazane są zmiany postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Nowe przepisy wprowadzają jednak szereg wyjątków od tego zakazu... Czytaj cały artykuł na blogu radcy prawnego Agnieszki Dylong  

Masz pytania?

Skontaktuj się z naszym ekspertem

/
/